Od naredne školske godine,
zahvaljujući podršci UNICEF-a i Telenora, nastavnici osnovnih i srednjih škola
moći će da se prijave za trening o efektnom korišćenju
digitalnih tehnologija u nastavi.
Trening je, uz podršku UNICEF-a i
Telenora i u saradnji sa Univerzitetom Sapienza u Rimu, tokom prošle školske
godine pilotoran u OŠ Štampar Makarije, nakon čega ga je Nacionalni savjet za
obrazovanje uvrstio na zvaničnu listu programa za
stručno usavršavanje nastavnika u Crnoj Gori.
Njegovi rezultati su predstavljeni na
današnjem panelu ,,Digitalna pismenost i digitalna bezbjednost djece u Crnoj
Gori”, koji su organizovali Telenor i UNICEF u okviru Sajma novih tehnologija
“Smart Tech”.
,,Naši podaci govore da je
nastavnicima potrebna dodatna podrška u korišćenju digitalnih medija u nastavi,
tako da smo se u kreiranju programa za obuku nastavnika vodili konceptom
digitalne pedagogije koji se u potpunosti oslanja na živi, neposredni rad u
učionici, ali i nadovezuje na upotrebu interneta i digitalnih tehnologija na
kreativan i svrsishodan način, sve sa ciljem unapređenja kvaliteta nastave i učenja”, rekla je Maja Kovačević, koordinatorka
obrazovnog programa u UNICEF-u.
U Školi je, uz podršku UNICEF-a i
Telenora, otvorena i digitalna laboratorija, kao mjesto aktivnog učenja i medijskog
opismenjavanja. Upravo se u tom prostoru i testirala upotreba digitalnih
tehnologija u nastavi.
,,Nova metoda bliska je projektnoj
nastavi, što znači da zahtijeva timski rad i bolju saradnju između učenika i
nastavnika. Djeca svoje iskustvo i znanje u rukovanju digitalnim tehnologijama
koriste za kreiranje filmova, a na taj način mi učimo od njih”, istakla je Jelena Begović, nastavnica u školi
,,Štampar Makarije”.
Njena koleginica Biserka Rovčanin
ističe da su „kroz proces stvaranja digitalnog sadržaja, učenici kao kreatori
pokazali vještinu u korišćenju savremenih tehnologija i uočili njen edukativni
značaj za unapređenje nastavnog procesa“.
Na današnjem
panelu govorili su i učenici koji su bili izloženi inovativnim, digitalnim pedagoškim metodama.
Za njih je usvajanje novih znanja kroz video produkciju bilo posebno iskustvo.
,,Program je bio novo iskustvo za mene
i moje prijatelje. Naučio sam da sastavljam film i uređujem snimljene kadrove”,
kaže Luka Ćipranić, učenik sedmog
razreda, a učenica Sofija Šćekić
dodaje da bi ,,kreiranje i režiranje filmova trebalo da probaju sva djeca”.
Tokom današnje diskusije bilo je
riječi i o zaštiti u onlajn svijetu i bezbjednoj upotrebi tehnologije. Govorilo
se i o jazu u digitalnim vještinama između nastavnika, učenika i roditelja.
Predstavljeni su i rezultati istraživanja koje je UNICEF sproveo uz podršku
Telenora, a koje je pokazalo da gotovo svi nastavnici u crnogorskim osnovnim i srednjim školama, njih 94 odsto,
svakodnevno koriste internet i smatraju da se njegovom upotrebom u nastavi poboljšava kvalitet obrazovanja.
Inicijativa Telenora i UNICEF-a
“Digitalna pismenost za svako dijete” u okviru koje se promoviše upotreba
digitalnih tehnologija u školama nastala je kao odgovor na podatke iz UNICEF-ovog istraživanja iz
2016. godine, koje je pokazalo da svaki peti roditelj i svako deseto dijete u Crnoj Gori ne koriste internet, kao i da svaki drugi roditelj
želi da u školi koju dijete pohađa dobije informacije o tome kako da mu pomogne da se digitalno i medijski opismeni.