Na XVIII Infofestu, Telenor je predstavio inovativni servis koji omogucava za sigurniji život starih ljudi, kao i njihovu bolju ukljucenost u društvo. Baziran na telekomunikacionim tehnologijama, ovaj servis omogucava podršku na daljinu i posebno pogoduje starijim licima koji žive sami.
Predstavnici kompanije Telenor, Ministarstva rada i socijalnog staranja i Gerontološkog društva Crne Gore predstavili servis Zeleno dugme – servis podrške na daljinu za stare osobe koji u Crnoj Gori aktivno koristi 20 starih lica od jula mjeseca ove godine.
Kako je istakla Adrijana Husic, PR Telenora, ''servis Zeleno dugme, pomoc na daljinu starim osobama, razvijen je tako da je baziran na telekomunikacionim tehnologijama, a da u svakom trenutku aktivno poveca pristup servisima socijalne zaštite zajednici starih ljudi. Sam servis takode jaca integraciju ove grupe stanovništva i omogucava bolje mjere sigurnosti i zaštite ka njima, kako clanova porodice tako i ustanova od znacaja. Telenorova Strategija društveno odgovornog poslovanja ima za cilj da proširi koristi od mobilnih komunikacija na što je moguce veci broj ljudi. To u stvari znaci aktivno povecavanje pristupa koristima od mobilnih komunikacija ljudima koji možda na drugi nacin ne bi mogli biti povezani, a ne samo razvijanja mreže i obezbjedivanja servisa''.
Budimirka Ðukanovic, samostalna savjetnica II u Ministarstvu rada i socijalnog staranja podsjetila je na dosadašnji rad Ministarstva na ovom polju i opštu sliku Crne Gore: ''Prema rezultatima popisa stanovništva Crne Gore, sa preko 60 godina života bilo je 103.393 ili 16,67%, a starih lica, sa preko 65 godina života, bilo je 74.160 ili 11,96% stanovnika. Crna Gora spada u evropske zemlje sa visokim indeksom starenja. U odnosu na predhodni period zapažen je trend rasta broja starih lica što sa sobom nosi brojne probleme u oblasti socijalne zaštite, zdravstvene zaštite i penzijskog i invalidskog osiguranja. Vlada Crne Gore u cilju postizanja bržeg socijalno – ekonomskog i društvenog razvoja i efikasnog ukljucivanja u evropske integracione procese, usvojila važna strateška dokumenta, u vezi sa socijalnom zaštitom i socijalnom inkluzijom.’’
Jasmina Vojinovic, saradnica na projektu iz Gereontološko društvo Crne Gore, posdjetila je da je servis dio šireg projekta: ''Projekat Standardizacija sistema socijalne zaštite starih lica u Crnog Gori, nastao je kao direktan rezultat Akcionog plana Strategije razvoja socijalne zaštite starih lica u Crnoj Gori. Projektom se kroz definisanje standarda podstakao proces razvoja i uvodenja usluge pomoci na daljinu Zeleno dugme u kome partnerski ucestvuju NVO, privatni i javni sektor. Cilj uvodenja servisa je da se starim licima omoguci što duži ostanak kuci, dokle god je to moguce i da im se tako omoguci da što duže funkcionišu u svom prirodnom okruženju, blizu porodice i prijatelja.’’
Telenor je obezbijedio posebne telefone za korisnike servisa Zeleno dugme, prilagodene starijim osobama i sa posebnim dugmetom za ovu namjenu. Servis ce uskoro biti dostupan i svim zainteresovanim gradanima Crne Gore. Servis funkcioniše na jednostavan nacin. Korisnik ovog servisa pritiskom na dugme koje se nalazi na poledini telefona odmah dobija operatera u Telenorovom Call centru.
Dugme na poledini telefona je predefinisano da poziva Telenorov call centar i taj poziv ima prioritet u odnosu na druge pozive prema našem call centru. Operater u svojoj bazi ima podatke o korisniku, kao i kontakt osobe koje treba da pozove kada dobije pozvi od korisnika servisa. Shodno potrebama korisnika servisa operater u Telenorovom call centru zove kontakt osobe koje su najcešce clanovi porodice ili stupa u kontakt sa ustanovama od znacaja kao na primjer hitna služba. Kontakt osoba koja je definisana je u obavezi da uspostavi komunikaciju sa korisnikom servisa i o tome obavijesti operatera u call centru.